Klager

I 2023 havde Lærernes Pension ca. 33.000 telefonopkald til rådgivningscenteret. Knap 28.000 gange udførte medlemmerne en selvbetjening. Selskabet modtog 17 klager.

Antallet af klager var 17 i 2023, som er mere end en halvering i antallet i forhold til 2022, hvor antallet af klager var 42. Det er overraskende lavt, da blandt andet ændring i levetidsberegningen og justering af udløbstidspunktet på invalidedækningen kunne have givet anledning til utilfredshed hos nogle medlemmer.

Klagerne er meget forskelligartede og dermed ikke udtryk for, at der er områder, som generelt ikke fungerer. Når der ses på det meget store antal sagsbehandlinger, der hvert år er i Lærernes Pension, er der meget få klagesager.

Når vi får en klage
Når vi modtager en klage fra et medlem, vurderer vi, om der er noget, vi kan gøre bedre i vores sagsbehandling. Er der det, så ændrer vi på det, så andre medlemmer ikke får den samme dårlige oplevelse. Samtidig arbejder vi løbende på at forbedre service, rådgivning og kommunikation over for medlemmerne. 

Ankenævnet for Forsikring afgjorde i 2023 en enkelt sag mod Lærernes Pension. Lærernes Pension fik medhold i sagen. Vi har typisk ikke mere end 1 – 2 sager om året i Ankenævnet.

Fungerer hjemmesiden ikke?


Vi kan se, at du bruger Internet Explorer. Du kan derfor opleve, at der er noget her på siden, der ikke fungerer, som det skal. Vi udvikler nemlig ikke længere lppension.dk til at understøtte Internet Explorer. Årsagen er, at Microsoft ikke har opdateret programmet siden 2019. Det betyder, at hverken funktionaliteten eller sikkerheden er tilfredsstillende.

Brug en anden browser
Vi anbefaler, at du bruger en af disse browsere:

Du er altid velkommen til at ringe til os på 70 21 61 31, hvis du oplever problemer med vores hjemmeside.