Lærernes Pension i tal

1,0 %
Omkostning 2019
Vi trækker 1,0 % af indbetalingerne til administration i 2019 - uændret fra 2018.
5,5 mia. kr.
Præmieindtægt 2018
I 2018 blev der betalt tilsammen over 5 mia. kroner ind til lærernes pensionsordninger.

Medlemstilfredshed

Vi følger medlemmernes tilfredshed med Lærernes Pension. Det gør vi via

  • Bred medlemstilfredshedsundersøgelse ca. hvert femte år
  • Specifikke analyser af konkrete tiltag
  • Fokusgrupper
  • Benchmarkmålinger
  • Løbende dialog med medlemmernes repræsentanter i de to medlemsfora.

Læs mere

Servicemål

I Lærernes Pension har vi mål for serviceniveauet. Her kan du se mål og resultater for maj 2019.

Mål: 98%
Resultat: 100%
Udbetalinger af alderspension

98% skal være til disposition den 1. hverdag i måneden. I første kvartal 2019 har alle måneder ligget på 98% eller derover.

 

Mål: 95%
Resultat: 99%
Besvarelse af skriftlige henvendelser

95% af de skriftlige henvendelser skal besvares inden 5 arbejdsdage. I første kvartal 2019 har alle måneder ligget over 95%.

Mål: 80%
Resultat: 84%
Telefoniske henvendelser

80% af telefonerne skal tages inden 30 sekunder. I første kvartal i 2019 har alle måneder ligget over 80%.

Kontakt os hvis du vil klage

Vi bestræber os på at yde god og korrekt service, men der kan ske fejl, eller du kan være uenig med os om, hvad der er den rigtige måde at håndtere en sag på. Derfor har du mulighed for at klage.

Klagestatistik

I 2018 havde Lærernes Pension knap 30.000 henvendelser pr. telefon og chat. Dertil kommer omkring 15.000 selvbetjeninger. Selskabet modtog 23 klager.

Som besøgende på siden accepterer du automatisk, at vi bruger cookies. Vi bruger primært cookies til at forbedre brugeroplevelsen og til statistik. Du kan læse om vores cookiepolitik.

Luk

Som besøgende på siden accepterer du automatisk, at vi bruger cookies. Vi bruger primært cookies til at forbedre brugeroplevelsen og til statistik. Du kan læse om vores cookiepolitik.

Luk