Lærernes Pension i tal

1,0 %
Omkostning 2018
Vi trækker 1,0 % af indbetalingerne til administration i 2018. Bliver der et 'overskud' tilbagefører vi pengene.
5,3 mia. kr.
Præmieindtægt 2017
I 2017 blev der betalt tilsammen over 5 mia. kroner ind til lærernes pensionsordninger.

Medlemstilfredshed

Vi følger medlemmernes tilfredshed med Lærernes Pension. Det gør vi via

  • Bred medlemstilfredshedsundersøgelse ca. hvert femte år
  • Specifikke analyser af konkrete tiltag
  • Fokusgrupper
  • Benchmarkmålinger
  • Løbende dialog med medlemmernes repræsentanter i de to medlemsfora.
Læs mere

Servicemål

I Lærernes Pension har vi mål for serviceniveauet. Her kan du se mål og resultater fra 2016.

Mål: 98%
Resultat: 99%
Udbetalinger af alderspension

98% skal være til disposition den 1. hverdag i måneden. Ingen måneder i 2016 har ligget under 98%.

Mål: 95%
Resultat: 99%
Besvarelse af skriftlige henvendelser
95% af de skriftlige henvendelser skal besvares inden 5 arbejdsdage.
Mål: 80%
Resultat: 86%
Telefoniske henvendelser

80% af telefonerne skal tages inden 30 sekunder. Ingen måneder i 2016 har ligget under 81%.

Kontakt os hvis du vil klage

Vi bestræber os på at yde god og korrekt service, men der kan ske fejl, eller du kan være uenig med os om, hvad der er den rigtige måde at håndtere en sag på. Derfor har du mulighed for at klage.

Klagestatistik

I 2016 gennemførte Lærernes Pension næsten 20.000 ekspeditioner og modtog 12 klager.

Som besøgende på siden accepterer du automatisk, at vi bruger cookies. Vi bruger primært cookies til at forbedre brugeroplevelsen og til statistik. Du kan læse om vores cookiepolitik.

Luk

Som besøgende på siden accepterer du automatisk, at vi bruger cookies. Vi bruger primært cookies til at forbedre brugeroplevelsen og til statistik. Du kan læse om vores cookiepolitik.

Luk